AmericaToday-futureproof

America Today neemt de next step in omnichannel ambities

Afgelopen periode hebben America Today en Magnus Black Click and Collect succesvol geïmplementeerd bij de 58 America Today stores in Nederland, België en Duitsland. Magnus Black heeft al sinds 2015 het genoegen om met deze retailer samen te werken. Bij America Today draait alles om the American Lifestyle. Het is hun missie om relevant te zijn en een big smile op het gezicht van de klant te toveren. America Today wordt momenteel verkocht in Nederland, Duitsland, België en Luxemburg, maar de deur staat overigens altijd voor iedereen open. Ook zetten ze elke dag een stap in de juiste richting om de impact van de producten op mens en milieu te verbeteren.  

We zijn met Robert Jan Paape, IT manager bij America Today, in gesprek gegaan en vroegen hem hoe hij het bewogen retailjaar 2020 heeft ervaren, hoe ze hier met America Today slim op ingespeeld hebben en hoe ze deze inzichten kunnen gebruiken om met OIL future proof te worden.  

Even terugblikken:

Afgelopen jaar was turbulent. De stores moesten tijdelijk sluiten en online kwamen juist veel orders binnen. Je ziet dat het moeilijker geworden is de leverbelofte na te leven doordat het steeds drukker wordt bij de carriers. Waar we eerst same day of next day delivery konden garanderen, moest een klant in de praktijk nu soms drie tot vier dagen wachten op de bestelling. Als retailer zet je toch altijd de behoefte van de klant voorop. Als je dan de mogelijkheid kan bieden om de order de volgende dag te hebben of zelfs dezelfde dag met Click and Collect, is dat een hele vooruitgang. Die snellere levering voor de klant is voor ons erg belangrijk.

What’s new?

Click and Collect is nu mogelijk gemaakt waarbij de nieuwe dispatch microservice op basis van voorraad met een hoge betrouwbaarheid door RFID kan bepalen naar welke store een order het beste gealloceerd kan worden. Click and Collect kon toegevoegd worden aan onze bestaande flow met OIL. Hierdoor kunnen we nieuwe omnichannel processen sneller omarmen, dan wanneer we bijvoorbeeld alles zelf moeten gaan bouwen. Het is dan extra mooi om te zien dat de orders die opgehaald worden in de store, ook grotendeels gepickt kunnen worden in de store! 

Hoe hebben jullie de ontwikkeling van OIL ervaren tussen de eerste implementatie en nu?

OIL hebben we vijf jaar geleden geïmplementeerd bij America Today. Op dat moment was OIL een template die eerder ontwikkeld was bij een andere retailer. Vervolgens werd het volledig op de wensen van America Today aangepast. Hierdoor groeiden we steeds verder af van de main line, zoals ze dat bij Magnus Black noemen. In de tussentijd is OIL veranderd van service naar een product. Er wordt gewerkt in sprints, het product wordt constant verbetert en nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd. Op deze manier kunnen we snel mee met de nieuwe ontwikkelingen. Het team van Magnus zie ik dan ook als een verlengstuk van onze eigen organisatie. We werken daarom op een fijne en efficiënte manier samen, zowel bij nieuwe functionaliteiten alsook bij het oplossen van eventuele issues. 

We zijn erg blij met de ontwikkeling van OIL tussen de eerste implementatie en nu. Een goede basis met de mogelijkheid tot het aansluiten van nieuwe functionaliteiten die voor ons relevant zijn. Het voordeel van OIL is dat we samen snel verschillende use cases kunnen toevoegen. Magnus is door de ontwikkeling van hun eigen product flexibel. Nu we Click and Collect succesvol hebben geïmplementeerd, zijn we alweer aan het kijken wat we hierna kunnen oppakken. Of dat nou Ship from Store is, of same day delivery met een fietskoerier in de grote steden als we dat willen aanbieden. Al die componenten zijn er. Het aansluiten van nieuwe carriers is bijvoorbeeld relatief eenvoudig. De vraag is nu, wat gaan we als eerste hierna doen? 

Wat verwacht America Today van de nieuwe functionaliteiten?

Nu wij naast Click and Reserve ook Click and Collect aan kunnen bieden, verwachten we dat we effectiever met de storevoorraad om kunnen gaan. Een ander belangrijk punt voor ons blijft altijd de shopping experience van de klant. We doen er alles aan om onze klanten goed van dienst te kunnen zijn. 

Hoe ziet shoppen eruit in de toekomst?

America Today kijkt ver vooruit. De snelle veranderingen van afgelopen jaar leggen de basis voor de toekomst. De hele shopping experience is veranderd, waardoor je op zoek moet naar mogelijkheden om de klant dezelfde service te kunnen blijven bieden. Een zekere verschuiving naar online is nu al te zien, maar fysieke stores zullen ook blijven bestaan. 

Daarnaast is de balans tussen service en automatisering belangrijk. Automatisering van processen helpt om sneller en effectiever te werk te gaan. Ook in de persoonlijke service zie je dit steeds vaker voorkomen. Service en automatisering lijken steeds meer in elkaar op te gaan, maar dit kan maar tot op een bepaalde hoogte natuurlijk. Automatisering betekent soms namelijk ook minder echte connectie. Kijk bijvoorbeeld naar het gebruik van een chatbot, als gebruiker heb je meteen door dat je tegen een computer aan het praten bent. Dan gaat voor ons de automatisering de service voorbij. Klantgerichtheid en begrijpen wat de klant wil is het allerbelangrijkst voor ons als retailer.

Ook aan de slag met OIL?
Wil jouw organisatie ook stappen maken op het gebied van omnichannel, maar weet je nog niet hoe je dit voor elkaar moet krijgen? Kijk dan eens rond op onze site of neem contact op met Magnus Black via www.oil.magnus.nl

Zoë Vermaes 
Magnus Black

“Ik ben Zoë Vermaes. Toen ik voor mijn masterstudie Cognitive Science & Artificial Intelligence als Trade Marketeer werkte, ben ik al in de ban geraakt van de snelheid, dynamiek en mogelijkheden in de wereld van retailers. Bij Magnus Black kan ik dit enthousiasme voor retail en mijn passie voor technologie helemaal kwijt als implementatie consultant.”

Leave a Reply

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.