Magnus Black bezorgt OIL ook thuis!​

Magnus Black bezorgt OIL ook thuis!

Bij Magnus Black zijn we dagelijks bezig met de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van OIL, ons ordermanagementplatform. Daarmee ondersteunen we retailers met het inrichten van hun commerce architectuur en het behalen van hun omnichannel ambities.

Maar zeg nou zelf… Is een groenteboer die geen groente eet niet een beetje vreemd? Of een slager die geen vlees eet? Deze vraag hebben wij onszelf ook gesteld, een omnichannel ordermanagementspecialist die geen winkel of webshop heeft?

Tsja, dan zit er maar één ding op: Magnus Black wordt ook een retailer! En wat gaan we dan verkopen? Olie natuurlijk!

Even voorstellen

Wij zijn Björn-Sebastiaan, Kika en Zoë. Sinds augustus versterken wij met veel plezier het team van Magnus Black. Björn-Sebastiaan is na zijn Bachelor én Master in Wiskunde gestart bij het development team. Kika houdt zich naast haar studie Industrial Design bezig met de User Interface van OIL. Zoë is na haar Bachelor in Communicatie en Master in Cognitive Science en Artificial Intelligence aangesloten bij het implementatieteam van Magnus Black.

Tijdens onze studies hadden we nooit gedacht dat onze eerste opdracht bij een nieuwe werkgever het opzetten van een winkel in oliën zou zijn. Toch is dat precies waar we ons nu mee bezig houden! Als kersverse junior consultants krijgen wij de mogelijkheid om dit nieuwe gebied te gaan ontdekken en te realiseren. Natuurlijk worden we daarbij een beetje in het diepe gegooid, maar dat biedt ook juist de mogelijkheid om te kunnen ervaren welke uitdagingen horen bij het retailerschap.

Omnichannel olie

De opzet is als volgt: we maken een webshop voor oliën, gebruiken OIL als ordermanagementsysteem, en richten een ruimte op kantoor in als fysieke winkel en magazijn. De blueprint is er, maar de invulling is aan ons.

Graag nemen we je mee in dit proces door middel van blog posts. Hierin lees je wat er allemaal komt kijken bij de opzet en invulling van een webshop. Wat gaat er zoals verwacht, en waar lopen we tegenaan? Maar ook, hoe doen andere retailers dat en wat zijn de best practices? We staan dus altijd open voor feedback en suggesties, en we gaan graag het gesprek aan. Hier leren we van!

Uiteindelijk werken we toe naar een webshop die gebruik maakt van alle functionaliteiten die OIL te bieden heeft. Tegelijkertijd richten we ons natuurlijk ook op de daadwerkelijke verkoop van oliën, kookoliën om precies te zijn. Ze zijn lang houdbaar en leuk om cadeau te geven. Door geschenksets samen te stellen van verschillende combinaties van kookoliën maken we er een mooi geheel van.

Verwachten we hiermee de nieuwe marktleider in oliën te worden? Nee hoor, ons primaire doel blijft om ons nog beter te kunnen inleven in onze klanten, de retailers. Daarnaast krijgen we hiermee een mooie demo-omgeving tot onze beschikking! 

Heb je suggesties voor ons? Ben je benieuwd naar specifieke uitdagingen die we aan zullen gaan? Of wil je gewoon informeren naar de mogelijkheden van een olie geschenkset als kerstpakket? Neem dan vooral contact met ons op!

Zoë Vermaes 
Magnus Black

“Ik ben Zoë Vermaes. Toen ik voor mijn masterstudie Cognitive Science & Artificial Intelligence als Trade Marketeer werkte, ben ik al in de ban geraakt van de snelheid, dynamiek en mogelijkheden in de wereld van retailers. Bij Magnus Black kan ik dit enthousiasme voor retail en mijn passie voor technologie helemaal kwijt als implementatie consultant.”

Björn-Sebastiaan Boer 
Magnus Black

Mijn naam is Björn-Sebastiaan Boer en ik ben het liefste zoveel mogelijk bezig met wiskunde. Dit combineer ik met mijn passie om mensen te helpen, door als consultant met OIL de oplossing te bieden voor ordermanagement van retailers. Hierbij zet ik mij in om OIL doorlopend te ontwikkelen en te verbeteren, en op deze manier continu voor retailers een vernieuwend platform te verzorgen.

Kika van Dorth 
Magnus Black

“Ik ben Kika van Dorth en ik ben een pietje precies met een passie voor design. Bij Magnus krijg ik de kans om, naast mijn studie Industrial Design, werkervaring op te doen. Als User Interface consultant kan ik mijn liefde voor design kwijt in de styling van onze platforms.”

Leave a Reply

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.