1 Jaar Magnus Black

1 jaar Magnus Black: facts & figures

“Een nieuwe Magnus kleur: Magnus Black”, met deze aankondiging openden wij in januari vol trots 2019! Hoe snel kan de tijd gaan, ineens is het december en zit ons eerste jaar als Magnus Black er bijna op.

Traditiegetrouw is december de maand van het jaar waarin lijstjes worden samengesteld met de toppers en statistieken van het afgelopen jaar. Is dit ook niet de beste manier om terug te kijken op het eerste jaar van Magnus Black?

De grote lijnen
In 2019 heeft OIL:
• 10 miljoen orders verwerkt
• Meer dan 4000 fysieke winkels gefaciliteerd met ‘Collect from store’
• Orders met 30 verschillende betaalmethodes verwerkt
• 4.000.000 producten gemanaged met de Product Information Management (PIM) module.

Black Friday
Op de drukste retaildag van het jaar, Black Friday, hebben een aantal van onze klanten maar liefst meer dan 50.000 orders verwerkt.  Dit is bijna een verdubbeling van het aantal orders dat vorig jaar werden verwerkt op de drukste dag.

Op dit soort piekdagen kunnen onze klanten natuurlijk maximale performance van OIL verwachten; met trots kunnen we zeggen dat we in de hele periode van Black Friday tot en met Cyber Monday 0 incidenten hebben gehad!

OIL goes international
In 2019 is OIL ook steeds internationaler geworden. In 2018 hebben we orders verwerkt uit 35 landen, in 2019 waren dit er ruim 60. De TOP 10 zag er als volgt uit:

1. Nederland
2. Duitsland
3. België
4. Frankrijk
5. Denemarken
6. Verenigde Staten
7. Spanje
8. Oostenrijk
9. Groot Britannië
10. Zweden

Consumer Behaviour
Consumer behaviour, daar draait het uiteindelijk om. Welke trends en ontwikkelingen in het koopgedrag hebben we gezien in 2019?

• Meer dan 50% van de consumenten kiest voor thuisbezorging. Ruim 40% kiest voor ophalen in de winkel en slechts 2% van de consumenten kiest bezorging bij een pickup point. Opvallend is dat het aantal consumenten wat kiest voor ophalen in de winkel tijdens de Black Friday gekte iets lager dan gemiddeld lag en dat er 2 keer zo vaak als anders voor een pickup point werd gekozen.

• Het percentage consumenten dat kiest voor een achteraf betaalmethode op 10%, wanneer je creditcardbetalingen hiertoe rekent is dit 15%

• 90% van de “online” orders die met OIL verwerkt zijn komen vanaf een webshop of een app, en 5% komt vanaf marktplaatsen.

• Bij klanten die onze Tablet Assisted Sales oplossing inzetten zien we dat er tot 40% van de online orders hiermee geplaatst worden. Wat overblijft zijn de orders die bijvoorbeeld in de winkel op een kiosk oplossing of op een kassa geplaatst zijn.

Kortom, onze klanten en de consumenten hebben dit jaar niet stilgezeten. Wij uiteraard ook niet: in 2019 hebben we maar liefst 1201 user stories opgeleverd. Dit zijn soms kleine technische of functionele verbeteringen, maar ook grote nieuwe enablers. Trots zijn we op de integratie met Tikkie, onze nieuwe dashboards, de transformation service die we inmiddels voor 6 klanten hebben uitgerold, alles rondom geautomatiseerd testen maar ook zeker de 166(!) verrijkingen op het gebied van ordermanagement!

Uiteraard maken we deze cijfers graag specifiek voor onze klanten. Bij deze de uitnodiging om jullie cijfers met ons te bespreken! Maak je nog geen gebruik van OIL? Neem dan vooral contact met ons op en reken dan op een uitnodiging om volgend jaar ook jullie cijfers te bespreken.

De beste wensen voor 2020!

Michiel Arnoldus 
Magnus Black

 

“Michiel is een van de 28 drijvende krachten achter Magnus Black en overtuigd van het feit dat OIL de allerbeste distributed order management oplossing ter wereld is. Tegelijkertijd zal hij de eerste zijn die toegeeft dat deze overtuiging eventueel enigszins (Black) gekleurd zou kunnen zijn. Als je wilt onderzoeken of OIL ook past voor jouw organisatie, of aangestoken wilt worden met OIL enthousiasme, neem dan vooral contact met hem op”

Leave a Reply

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.